
Vi är nyfikna, gillar utmaningar och är väldigt enkla att lära känna.
Passion, intresse, talang och förståelse är egenskaper som påverkar resultatet.
Hur definierar man något som är bra? Den frågan ställer vi oss ofta på Everday. Resultatet på de tjänster vi levererar till våra kunder måste vara bra. Bättre än andra i branschen! Målet är självklart att leverera det bästa resultatet. Men hur når man dit? Vad krävs för att leverera bästa resultatet?
Vi tror att det finns några saker som påverkar resultatet. Självklart är vår kompetens, erfarenhet och expertis tre viktiga faktorer. Men vad är det mer som gör att vi kan leverera bra, bättre eller bästa resultatet?
Passion, intresse, talang och förståelse är egenskaper som påverkar resultatet. Utan vår passion och intresse för det vi gör så blir vi aldrig bättre än igår. Vi slutar utvecklas. Och det vore helt katastrof för oss och för er. Slentrianmässiga lösningar och förslag är inte vår grej.
Talang är en annan faktor. Känslan. För vad som funkar, vad som är rätt och förmågan att visualisera det kräver en viss mått talang. Så är det. Och ja, vi har talang 🙂
Förståelsen är ytterst kanske den viktigaste delen för att kunna leverera det bästa resultatet. Omvärlds- och trendbevakning, kunskap om beteende, branscher, politik, processer, modeller, system, kunder och målgrupper och psykologi är några områden som vi måste ha förmågan att tratta ner och förstå. Vi måste kunna känna det våra kunder känner, upplever. Vi måste förstå deras utgångsläge, utmaningar och ofta branschspecifika spelregler.
Därför är vi frågvisa. Vi vill veta så mycket som möjligt. Om allt. Då kan vi leverera bäst resultat för projektet. Vi vet inte bäst men vi tycker mycket. Ibland är våra idéer vid första anblicken helt crazy. Ofta för att dom utmanar, tar ett nytt grepp. Men det är vårt jobb måste man komma ihåg. Vi ska ju hjälpa våra kunder att ta nästa kliv, utvecklas och komma vidare. Så om du vill komma långt med ditt projekt och få bästa resultatet krävs det en viss nivå av förtroende och respekt för våra kompetenser, talanger, passion och expertkunskaper. Så är det. Precis som i alla andra branscher. Receptet på att vi ska kunna leverera bäst resultat är alltså: talangfulla, förstående, passionerade och erfarna medarbetare som får förtroende av kunden. Då blir det bra. I alla fall bättre. Kanske bäst 🙂

Vi tror på olika
Hur som helst. Vi är en liten byrå. Så är det. Hos oss är vi sex fantastiskt duktiga och härliga hantverkare som jobbar. Alla med olika personligheter och kompetenser. Två av oss är helt grymma på att hålla ordning på grejer och leverera komplexa produktioner utan ett enda litet fel. Andra här på byrån är näst intill odrägligt kreativa och kan inte låta bli att utveckla, vare sig det behövs eller inte. Vissa får massor med saker gjort fort och har fingertoppskänsla för helheten.
Om du tar lite av alla dessa personligheter och kompetenser, blandar och skakar om så får du en perfekt mix av allt. Så jobbar vi. Vi tror på olika. Vi tror på att vara olika. Vi tror på att alla har en talang och vi låter alla få vara som dom är. Då blir det riktigt bra. Hos oss är det tryggt, tolerant och fördomsfritt. Vi bryr oss om, engagerar oss och tycker saker. För oss är det här mer än ett jobb. Det här är när det är som bäst. När vi får göra det vi älskar och brinner för – på arbetstid.

Ditt eget framgångs team
Tillsammans på byrån har vi över 50 års erfarenhet av att lösa problem, skapa lösningar och leverera grymt bra grejer som gör att du säljer mer, syns bättre eller snyggare. Ta till vara på våra personligheter, kompetenser och erfarenheter så har du skaffat dig ett eget litet success team som kan hjälpa dig att bli framgångsrik.
Vårt högkvarter och vårt kontor i Västervik, Evernest är en symbol för hur vi tänker kring arbete, människor och balans. Mår du bra så jobbar du bra. En stor del av hur du mår påverkas av arbetsmiljön. Både den psykosociala arbetsmiljön och den fysiska platsen är två viktiga delar av en hållbar arbetsplats.
Ganska tidigt så etablerade vi tre grundpelare för den psykosociala arbetsmiljön - trygghet, tolerans och transparens. För att den fysiska arbetsmiljön ska synka med det skapade vi en tydlig idé kring hur det optimala kontoret kan fungera. Idéen bygger på att få alla att trivas - medarbetare, kunder och besökare.
Våra lokaler är enligt många lite väl tilltagna. Det tycker inte vi. Ju mer plats desto större möjligheter för att alla ska hitta ”sin plats”. Alla är olika, alla trivs på olika sätt i olika miljöer. Vi kan inte säga att det bara finns ett sätt. Det måste kunna passa alla.
En annan faktor för allas trivsel är att skapa en struktur, ordning och reda kan man säga för allt som rör den fysiska arbetsmiljön. Vi har tydliga riktlinjer och instruktioner om hur vi tar hand om vår arbetsmiljö där allas ansvar är lika stort.
Evernest är inte bara en arbetsplats utan också ett bra exempel på hur man kan profilera sitt företag genom inredning och interiördekor. Allt andas Everday och ser ut som Everday. Vill du veta mer om vår företagskultur eller göra ett besök i våra fantastiska lokaler - hör av dig!
Everlytics är en speciellt framtagen analysmodell för skapa tydliga underlag, förslag och ”road map”
för att lyckas bättre med kommunikation och marknadsföring. Läs mer och boka »

Vi som jobbar på Everday är allihop människor som bryr sig. Vi bryr oss om andra människor. Vi bryr oss om miljön, vi bryr oss om rättvisa, demokrati och vi har empatiska värderingar. Därför engagerar vi oss. I både det ena och det andra.
Jontefonden
Från första stund har vi jobbat aktivt med att hjälpa stiftelsen Jontefonden med sin kommunikation. Allt från de första skisserna på logotypen till den senaste webbplatsen, www.jontefonden.se
Jontefonden är vårt viktigaste uppdrag och vi gör det alltid med hjärtat. Genom åren har det blivit hundratals små och stora insatser för att skapa förutsättningar så Jontefondens budskap når ut till så många som möjligt.
Jontefonden ligger oss varmt om hjärtat och vi stöttar helhjärtat deras arbete kring organtransplanterade barn och unga.
Logotyp, grafiskt koncept och riktlinjer, budskap, trycksaker, profilmaterial, webbplats, event, dekor, fordonsdekor, annonser, mässmaterial, galainbjudningar, löparkläder är några av de projekt vi hjälpt Jontefonden med.


Klappar till alla!
År 2013 startade vi en 100% ideell insamling av julklappar till behövande barn i Västerviks kommun, Julklappsinsamlingen. Under flera år var det en självklarhet att vi varje år drog igång kampanjen och bidrog med vår egen tid så att så många barn som möjligt skulle få kunna uppleva en jul precis som alla andra. 2014 samlade vi in 1400 julklappar till över 600 behövande barn. Mellan 2013 och 2016 samlade Julklappsinsamlingen in och delade ut fler än 6000 julklappar. Insamlingen gjordes tillsammans med Svenska Kyrkan som ansvarade för utdelning och logistik. Julklappsinsamlingen är bara en del av vårt engagemang som företag och individer.
Hållbart klimat i fokus
Under 2019 deltog vi i utmaningen och klimat-bootcampen Breakit Impact Challenge tillsammans med 110 andra företag runt om Sverige. Målet var för alla att bli klimatmedvetna och minska vårt avtryck på miljö och klimat - både som företag men även som individer.
Bootcampen Breakit Impact Challenge har varit en ledstjärna i vårt arbete med att skapa policys och riktlinjer för hur vi kan bidra till mindre klimatpåverkan. Våra policys och riktlinjer omfattar bland annat resor, energi, teknik och konsumtion.
