Västerviks Miljö och energi ville sprida kunskap om företagets klimatarbete och presentera företagets Klimatbokslut 2019.
Västervik Miljö & Energi AB
Vi skapade först ett visuellt koncept med grafik som var enkelt och pedagogiskt att ta till sig och fungerade bra i alla mediekanaler – från webb till stortavlor utomhus.
Konceptet baserade sig på tre olika enkla budskap som var lätta att relatera till för allmänheten. När det visuella konceptet var klart startade vi produktion av allt material och att producera en särskild landing page på webben för kampanjen.
Alla moment som bokning av annonsplatser, ytor utomhus, inlägg och animationer på sociala medier bokades, planerades och producerades av oss på Everday.
Tillsammans med uppdragsgivaren tog vi fram en tydlig tidsplan för produktion och aktiviteter.
Kampanjen fick stor spridning på sociala medier och bra uppmärksamhet i stadsmiljön tack vare det enkla grafiska konceptet. Uppdragsgivarens kommunikativa webbplats, minmiljo.se fick en stor ökning av besökare. Utöver det fick deras Facebook-kanal fler följare genom kampanjen.
Ange dina uppgifter så kontaktar vi dig!